Domů / RAW / Recepty / Sezamela – nutella bez cukru a palmového oleje
Energie života

Sezamela – nutella bez cukru a palmového oleje

Nějak jsem se nedokázala soustředit na učení neurologie, tak jsem si řekla, že čas strávím nějakým smysluplnějším způsobem, než hibernací nad pootevřenou učebnicí.

Už delší dobu jsem pátrala po tom, jak by se dala vyrobit pochoutka, která by byla podobná nutele, ale v mnohem prospěšnější podobě. Polovina klasické nutely je bohužel bílý cukr a dalších zhruba 20-30% palmový olej. Lískových oříšků je v ní pomálu, ale jsou tamUsmívající se (což se bohužel nedá říct o arašídech v arašídových tatrankách, ale to by bylo zase jiné téma). První dvě ingredience však podle mého názoru bohatě stačí, abych nutelu nekupovala. Palmový olej je sám o sobě velkou smutnou kapitolou a za bílý cukr nám naše tělo vůbec nepoděkuje.

O chuti na sladké bych se mohla rozepsat příště, teď asi postačí jen to, že se jí dá poměrně jednoduše zbavit změnou stravy (vyhýbáním se potravinám s vysokým glykemickým indexem a naopak upřednostňováním těch s nízkým glykemickým indexem – o tom v jiném článku).
Pokud jste zvyklí každý den jíst cukrovinky s bílým cukrem a jednou z nich bývá občas i nutela, mám pro vás dneska tip, jak nahradit alespoň ji pochoutkou, která neobsahuje ani cukr, ani nevhodné tuky. Místo nich je plná minerálů, především železa, hořčíku, selenu a také vitaminů A, B a E. Glykemický index má mnohem nižší, což znamená, že glukózu do krve uvolňuje postupně a proto je její hladina mnohem stálejší a nezatěžuje celý organismus velkým kolísáním cukru v krvi. Proto po ní nebudeme tak brzy chuť na sladké mít (a nebo vůbec). Také jí stačí o dost méně do pocitu, že už to stačilo.Smějící se (ještě si pamatuju na ty stavy, jak jsem se při pojídání nutely prostě nemohla zastavit.)
 
A z čeho si ji tedy připravíme? Na jeden mlsavý večer budeme potřebovat:
  • 2 lžíce tahini (pasta ze sezamových semínek, dá se koupit v každé zdravé výživě a myslím, že nejen tam)
  • 1 menší lžíce kakaového prášku (nejlépe nepraženého, ale může být i klasický)
  • datlový sirup (moje nejoblíbenější sladidlo, je vyrobeno pouze z datlí a také se dá jednoduše sehnat)
Na první pohled to jsou suroviny málo známé a někdo by řekl, že nebude takové podivnosti shánět.. ale když si je jednou domů pořídíte, tak zjistíte, že to není vůbec špatné – ani tak drahé.Úžasný Tahini se dá přidávat do nejrůznějších jídel a perfektně je ochutí a dodá jim novou dimenzi; datlovým sirupem můžeme sladit cokoliv nám přijde pod ruku, nejkrásněji vypadá na ovesné či jiné kaši. No a kakao asi máme doma všichni, v nepražené podobě je ale výživnější, protože v něm zůstává zachováno o dost větší množství všech těch výjimečně prospěšných látek, kterými kakaové boby ve své přirozené podobě oplývají.
Všechny tyhle přísady jednoduše lžičkou promícháme a můžeme hned jíst. Chuť je naprosto skvělá a bohatá po sezamu.Usmívající se Dobrou chuť!S vyplazeným jazykem

Ohodnoťte tento recept

Hodnocení

Co vám brání zkusit tento recept a pak ho ohodnotit, aby ostatní věděli, do čeho jdou? Podle nás je tento živý pokrm vynikající.

User Rating: Be the first one !
Web nebo e-shop?

Čtěte také

Bezlepkový ovocný dortík vhodný pro nízkohistaminovou dietu

Ovoce pro nízkohistaminovou dietu každý toleruje jiné, já použila borůvky, maliny a ostružiny. Recept na korpus …

Nebojte se a klidně sem napište komentář. Díky. :)

Loading Facebook Comments ...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *